Coșul meu 0
Bentley Supersports: plăcerea pură de a conduce revine la viață după 100 de ani

20.11.2025 12:57

Bentley Supersports: plăcerea pură de a conduce revine la viață după 100 de ani

Totul a plecat de la o idee aparent nebunească: în septembrie 2024, o mână de ingineri Bentley se întreba cum ar arăta un Continental GT cu tracțiune spate, greutate sub două tone și cu un comportament dinamic complet diferit de tot ce au construit până acum. Era o viziune curajoasă, aproape imposibilă pentru un Grand Tourer de lux. Au primit aprobare să construiască un prototip, iar după doar șase săptămâni modelul experimental era deja pe pistă, demonstrând potențialul unei noi direcții.

Pentru a păstra secretul, proiectul a primit numele „Mildred”, în onoarea lui Mildred Mary Petre – campioană a motorsportului anilor ’20 și femeia care, în 1929, a condus timp de 24 de ore un Bentley 4½ Litre la Montlhéry, stabilind un record de anduranță și depășind limitele posibile ale vremii. Spiritul ei neînfricat, orientat spre performanță pură, a inspirat echipa Bentley să finalizeze ceea ce avea să devină cel mai sportiv Continental GT din istorie: noul Bentley Supersports.

La 100 de ani de la lansarea primului Bentley „Super Sports”, numele revine sub forma unei ediții strict limitate la 500 de exemplare, numerotate individual. Este un omagiu adus istoriei Bentley și, în același timp, o declarație de intenție pentru viitorul mașinilor de performanță cu motor termic pur.

O moștenire legendară: 1925 – 2009 – 2017 – 2025

Primul Bentley Super Sports s-a născut în 1925 din filosofia „mai ușor, mai rapid, mai exclusivist”: un 3 Litre cu motor îmbunătățit și un șasiu mai scurt (și, prin urmare, mai ușor), ceea ce i-a permis să fie primul Bentley capabil să depășească 160 km/h. Doar 18 exemplare au fost produse, iar raritatea sa avea să rămână o trăsătură definitorie.

Numele a fost readus la viață în 2009, cu prima generație Continental Supersports, capabilă să atingă 326 km/h – un reper tehnic pentru Bentley. A urmat în 2017 un nou Supersports, bazat pe a doua generație Continental GT, cu 710 CP, cel mai puternic Bentley produs vreodată la acea vreme.

Iată că în 2025, Supersports intră într-o nouă eră: mai ușor, mai dinamic, mai aproape de ADN-ul motorsport decât oricare dintre predecesorii săi.

Supersports 2025: cel mai sportiv Continental GT creat vreodată

Noul model se distanțează de obsesia vitezei maxime și pune accent pe implicarea completă a șoferului. Motorul V8 twin-turbo de 4,0 litri, complet neelectrificat, livrează 666 CP și 800 Nm, trimise exclusiv către puntea spate printr-o transmisie ZF cu dublu ambreiaj și opt trepte, recalibrată pentru reacții mai rapide și retrogradări perfect controlate. De la 0 la 100 km/h, Supersports ajunge în 3,7 secunde, iar viteza maximă estimată este de 310 km/h.

Sunetul său este diferit de orice alt Bentley construit anterior: evacuarea integrală din titan, dezvoltată în colaborare cu Akrapovič, amplifică tonul natural al motorului V8 fără efecte artificiale în habitaclu.

Dar ceea ce transformă cu adevărat Supersports într-un model unic este filosofia „mai puțină masă, mai mult control”: este primul Continental GT cu tracțiune spate, ecartament mărit, eLSD, direcție integrală și o suită completă de calibrări noi pentru suspensie, direcție, managementul tracțiunii și sistemele ESC. Este o mașină construită pentru viraje, pentru precizie și pentru o comunicare constantă între șofer și mecanică.

Design aerodinamic radical, nemaiîntâlnit pe un Bentley

Exteriorul Supersports a fost desenat pornind de la funcție, nu de la formă. Bara față integrează cel mai mare splitter frontal montat vreodată pe o mașină Bentley de stradă, completat de elemente aerodinamice suprapuse în colțurile barei de protecție față și canale de aer dedicate frânelor și motorului. Pragurile laterale, lamelele aripilor, difuzorul spate complet nou și eleronul fix sunt fabricate din fibră de carbon și generează împreună peste 300 kg forță deportantă suplimentară comparativ cu un Continental GT Speed.

Jantele forjate de 22”, dezvoltate cu Manthey Racing, reduc masa nesuspendată, iar anvelopele Pirelli Trofeo RS disponibile opțional permit o forță laterală de până la 1,3 g. Sistemul de frânare este cel mai mare montat pe o mașină de serie în lume: discuri de carbon-siliciu-carbură (CSiC) de 440 mm în față și 410 mm în spate, cu etriere masive cu 10 pistoane, respectiv patru pistoane. Rezultatul? Cel mai agresiv și mai aerodinamic Grand Tourer construit vreodată de Bentley.

Cel mai ușor Bentley din ultimii 85 de ani

Pentru a coborî sub pragul de două tone, Bentley a eliminat tracțiunea integrală, bancheta spate, o parte din izolația fonică și a reconfigurat sistemul audio doar pentru partea din față a habitaclului. Acoperișul este un panou complet din fibră de carbon, iar cabina spate a fost înlocuită cu o structură rigidă, tot din carbon, acoperită în piele.

Scaunele sport, poziționate mai jos și construite din materiale ușoare, completează o cabină care respiră motorsport, dar fără a pierde luxul specific mărcii.

O cabină pentru puriști: două locuri, mult carbon, multă precizie

Interiorul folosește un mix de piele, Dinamica și fibră de carbon, cu inserții exclusive, broderii Supersports și o plăcuță numerotată individual pe consola centrală. Sunt disponibile combinații mono, bi-ton și o nouă variantă tri-ton, iar clienții pot alege între finisaje de carbon, Diamond Brushed sau Engine Turned Aluminium.

Tema „Nightfall” – cu exterior în nuanțe întunecate și accente Camel – a fost folosită pentru prezentarea oficială, iar „Daybreak”, expusă la debutul global din New York, combină Jetstream Matte cu tonuri Arctica și Portofino.

Exclusivitate: doar 500 de unități

Fiecare exemplar va fi construit manual la Crewe și numerotat individual, clienții având posibilitatea de a solicita un anumit număr. Producția începe în trimestrul al patrulea din 2026, iar primele livrări sunt programate pentru începutul anului 2027.

Lansarea va fi însoțită de cel mai dinamic film produs vreodată de Bentley, prezentat în premieră la Dubai în luna ianuarie.